2020’un başına dönmek bir ömür öncesine benziyor. 2020, kendime bütün gün gezen gezgin dediğim ilk yıldı ve ilk kez aynı zamanda bir göçmenim. Yıl boyunca 15 ülkeye seyahat ettim ve hepsinden keyif alırken bazıları diğerlerinden daha güzeldi. Bu ülkelerden daha önce 5 tanesine seyahat etmiştim ama bu sefer onların içindeki yeni kasaba ve şehirlere gittim. Geçmişte ziyaret ettiğim yerlere geri dönmeyi seviyorum. Bence bir ülkeyi iki kez görmek, ilk geldiğinizde ve heyecan dolu oluyorsunuz ve ilk gördüğünüzden çok daha fazlasına gözleriniz büyüleniyor. Ayrıca seyehat listemin sürekli genişlemesinin nedeni de budur. Daha önce duymadığım daha fazla yeri keşfetmediğim, ziyaret ettiğim bir yer yok. Ziyaret ettiğim yerlerin çoğu hazırdı ve Avrupa’daki seyahat planlarımız bir seferde bir ayı geçmiyordu. Ziyaret etmek istediğimiz birkaç yer vardı ve bunları diğerler planların arasına sıkıştırmaya çalıştık. Bir sonraki seyahat hedefinizi seçme konusunda bilgiye ihtiyacınız varsa bunu okuyun. Mountain goat looking over Lake Geneva

Plitvice Gölleri Ulusal Parkı, Hırvatistan

2019’dan itibaren en sevdiğim seyahatlerden biri olarak Plitvice Gölü Ulusal Parklarını kolayca tercih edebilirim. Daha önce biraz fazla abartılmış olabileceğini düşünmüştüm ve bu konuda umutlanmamıştım çok fazla. Ne kadar yanılmışım ?! Kışı Slovakya’da geçirdikten sonra, yanlışlıkla Hırvatistan’a ilkbaharın başlarında gitmenin, sahilde tembellik yapacağımız ve adalara gideceğimiz anlamına geldiğini düşünmüştüm. Ha. Bu yüzden Hırvatistan’daki birkaç konuda yanılmış olabilirim. Sanırım bu yüzden seyahat bu kadar güzel. Yerinize oldukça hızlı bir şekilde götürülürsünüz ve uyum için çok fazla ortak alan bulunur. 10 Mart’ta, ertesi gün yola çıkmayı umarak Plitvice çevresine vardık. Ancak, hava durumu tanrılarının bizim için başka planları vardı. Bunun üzerine, ertesi gün tam bir beyazlaşma ve sulu kar ve yağmurdan ibaretti.

Rastoke’u Ziyaret

Otel odamızda yatarak bir gün geçirdik ve öğleden sonra hava biraz iyiydi. Otobüse Zagreb’den indikten sonra, kaldığımız yerden çok uzak olmayan bu muhteşem değirmen kasabasına geçtik. Bir otobüse binmeye ve o kasabayı bulmaya karar verdik. Otobüste 20 dakika sonra, kasabanın Rastoke olarak adlandırıldığını ve eski bir değirmen kasabası olduğunu keşfettik. Rasoke köyü şelalelerin tepesinde yer alır ve tamamen manzaraya aittir. Plitvice Göllerini ziyaret ediyorsanız, burada manzaraya karşı birkaç saat geçirmek için zaman ayırın. Rastoke Croatia

Plitvice Gölleri’ndeki günümüz

Ertesi gün hava düzeldi. Kelimenin tam anlamıyla, kar mevsiminden sonra Avustralya’ya geri yollamadığım tüm sıcak giysileri giydim. Parka girip büyüleyici Veliki tokatına (en büyük şelale) baktığımda, bunun güzel bir gün olacağını biliyordum. Yılın bu zamanında parkta çok fazla turist topluluğu yoktu ve tahta kaldırımlarda yavaşça dolaşıp istediğimiz gibi durup özgürce fotoğraf çekebildik. Aşağı göl bölgelerinde biraz zaman geçirdikten sonra vapur durağına doğru yürümeye başladık ve sıcak bir içecekler içtik. Feribotu diğer tarafa alıp yukarı göllere doğru gitmeye başladık. Bu bölgeye geldiğimizde oradaki tek insanlar bizdik,huzur doluydu. Dolaşarak ve keşfederek tam bir gün geçirdik ve hala bize sunacakların bu kadar küçük bir kısmını gördük. Yılın bu zamanında park yeşil değildir ve su yaz ayları kadar mavi değildir (gri gökyüzü nedeniyle). Ancak, o gün sadece ziyaretçilerden biri olmak benim için buna kesinlikle değdi. Fotoğraflarındaki renklerin canlılığı konusunda hayal kırıklığına uğrayan Ben, yazın buraya seyahet etmek istiyorum. Ben şahsen yılın herhangi bir zamanında tekrar gelirdim çünkü parkı çok sevdim.

My favourite destination of 2019 - Plitvice Lakes National Park

Driving in Durmitor National Park, Montenegro

Ohri Gölü, Kuzey Makedonya

Ohri Gölü’nü hiç duydunuz mu? Biz gelmeden birkaç gün öncesine kadar duymamıştık. Kosova’nın Peja kentinde bir Workaway programına gitmeyi kabul ettik ve ev sahibimiz bize buranın seyahat etmek için en sevdiği yerlerden biri olduğunu söylüyordu. Bu yüzden bu hedefi kontrol etmek için Google mapse  girdim ve oraya gitmeye karar verdik. Bu göl kıyısındaki kasabada konaklama, Batı Avrupa’daki veya ABD’deki benzer göl kenarı kasabalarına kıyasla çok ucuzdu. 3 gece için 100 doların altında göl manzaralı pansiyonlar var. ekonomik bütçeli gezginler için daha lüks bir şekilde seyahat ediyormuşsunuz gibi hissetmek için mükemmel bir yerdir.  Rahatlamak için birkaç gün arıyorduk ve ilk kez tüm yaz günlerimin hepsinde gezerek geçirdim. Ben ve arkadaşım, son altı aydır birbirimizden ayrılamaz olduktan sonra kendimizin çok ihtiyaç duyduğu bir mola verdik. O kriket izlerken balkonumuzdan benmanzaranın tadını çıkardım ve yüzmek, güneş ışığı ve macera dolu bir kitap için su kenarına gittim. Yemek zamanları sudan çıkan kafe ve restoranlarda geçiyordu. Fiyatlar yine nispeten ekonomikti ve lezzetli yemekler Balkanlar’da yediğimiz en iyi yiyeceklerden biriydi. Bütün yerin bu konuda ferah bir havası vardı ve günü çok az gezerek yaparak kaybetmek kolaydı. Lake Ohrid. A top budget destination for your next trip

Kuzey Arnavutluk

Arnavutluk, ondan ne kadar keyif aldığıma göre tam bir sürprizdi çünkü böyle bir atmosfer beklemiyordum. Kıyı bölgelerini keşfetmek için vaktim olmasını umuyordum ama işim gereği maalesef vakit bulamadım. Bunun yerine Ohri’den sonra Tiran’da bir gece yattık ve daha sonra kuzey tarafına İşkodra’ya gittik. Tiran çok keyifli bir şehirdi ve diğer Balkan şehirleriyle karşılaştırıldığında en büyük eğlence hissine sahipti. Asyanın lezzetli yemeklerini özlüyorduk ve küçük bir Vietnam yemeği bulmanın mutluluğunu yaşıyorduk. Şehirde sadece bir gecelik oda tuttuk ve başka bir gece kalmak hakkında tartıştık. Her ne kadar olumsuz karar verse de belli bir tarihe kadar hızla Slovenya’ya ulaşmayı hedefliyoruz. Çoğu gezginin yaptığı gibi, Shkoder kasabasını Valbona’dan Theth parkuruna yürüyüş yapmak için bir geçit olarak kullandık. Sonra yürüyüşümüze çıktık. Eşyalarımızın çoğunu İşkodra’da tuttugumuz oda da bıraktık ve maceraya Valbona’ya başladık. 2 minivan ve bir feribot yolculuğundan sonra yerel Arnavut köyüne vardık. Bu küçük köyün çok fazla karakteri ve dost canlısı halkı vardı ve Arnavutluk kırsalının nasıl yaşadığına dair güzel bir köydü. Ertesi gün, Accursed Dağ sıralarında bir patika boyunca Theth’e yürüdük. Kayalık nehir kenarları, ilerledikçe yerini yeşil çayırlara ve ormanlara bıraktı. Yarı yolda bir zirveye ulaştık ve alanın engelsiz güzel manzarasını izledik. Birkaç saat sonra bir sonraki küçük köyümüz olan Thethe vardık. Bu yürüyüş popülerlik kazanıyor ve bu küçük kasabaların ne kadar hızlı güzelleşeceğini görmek güzel. Valbona to Theth trail Albania

Bohinj Gölü, Slovenya

Slovenya uzunca bir süredir Ben’in seyahat listemdeydi.Ağırlıklı olarak ücretsiz programlarla seyahat ederken Bohinj Gölü kıyısında bir yürüyüş alanını bulduk. Bohinj Gölü, Avrupa’nın herhangi bir yerinde gördüğüm en berrak ve en mavi suya sahip. Geceleri, bazı inanılmaz mükemmel görünen yıldızlara bakmaya izin veren sınırlı miktarda ışık kirliliği. Burada ilk kez astrofotografi denedim ve sonuçtan çok memnun kaldım. Burayı bu kadar özel yapan, ne kadar huzurlu olduğuydu. Bled Gölü’nün popüler destinasyonu otobüsle bir saatten daha az ve yine de çok az turist Bohinj’e varacak. Burada hava tanrıları tarafından hediye edilmemişken, yaptığımız zaman en iyi şekilde yararlanmaya özen gösterdik. Bu bölge, burada ne kadar zaman geçirirseniz geçirin her zaman keşfedilecek daha çok şeyin olacağı yerlerden biridir. Triglav Milli Parkı içinde yer alan, açık havayı seven herkes için gezi noktasıdır. Su sporları, kaya tırmanışı ve sınırsız yürüyüş parkurları var. Dağlar gölün arkasından öyle dramatik bir şekilde yükseliyor ki, orada yürüyüş yapmak imkansız gibi görünüyor.

Lake Bohinj, Slovenia

Montrö çevresinde yürüyüş yapmak, İsviçre

Avrupa için yapılacaklar listemdeki tek önemli şey Tour du Mont Blanc’da yürüyüş yapmaktı. Bu zammın fiyatlandırmasını derinlemesine inceliyor olsam da bu zammın olmayacağını biliyordum. Paylaşılan bir dağ kulübesinde bir yatak kişi başı 53 Euro, bütçemin çok üstünde bulunuyor. Bu yüzden biraz hayal kırıklığına uğradım, bunun yerine gözlerimi İsviçre’de birkaç günlük yürüyüşü fethetmeye diktim. İsviçre’de öne çıkan üç yürüyüş alanı var ve hepsi Cenevre Gölü çevresindeki Montrö kasabasının çevresinde yer alıyor. Pic Chaussy, Dent de Jaman ve Dent de Lys. Yaz aylarında İsviçre’de yürüyüş yapmak çok güzeldi. Hava sıcaktı ama bunaltıcak derece değildi ve ülke genelindeki parkurların sayısı fazla olduğundan, herhangi bir pistte çok az insan olduğu anlamına geliyordu. Yukarıdaki bu yürüyüşlerin her biri kendi açısından çok özeldi. Dent de Lys yaptığım ilk sırt yürüyüşüydü ve uçurum kenarında yürüme hissini sevdim. Zirvede insan canlısı  bir dağ keçisiyle karşılaştım ve geçmeme izin verip vermeyeceğini bilmiyordum ya saldırsaydı? Acımasız olmadığı ortaya çıktı, sadece insanları merak ediyordu. Pic Chaussy bizi Avustralya’nın tepesinden daha yükseğe (bu pek bir şey söylemese de) ve Lac Lioson’a götürdü. Bu, yürüyüşten yarım gün sonra geçirmek için güzel bir alan olurdu. Dent de Jaman, Laussane’nin yakınından görülebilen yeryüzünden çıkıntı yapan büyük bir kayaydı. Bu zirvenin tepesinde, Cenevre Gölü ve yukarısında dağların 180 derece manzarası vardı. Aklımı uçuran şey, sonsuz sıradağlarımızın burada olmasıydı. İsviçre çok küçük bir ülke olsa da, burada tüm zamanınızı kullanabılır ve yine de isviçrenin hepsini göremeyebilirsiniz.Hiking Switzerland

Valley d’Aosta, İtalya

Bu bölge daha önce duymadığım başka bir yerdi ve bir kayak eğitmeni olmama ve burada öğretmenlik yapan iyi bir arkadaşım olmasına rağmen, Bildiğim kadarıyla İtalyan Alpleri yokmuş gibi görünüyordu. Yine, burayı Chamonix’in 50 km yarıçapındaki yürüyüş yolunu google mapsde arayarak bulduk. Fransa’da bir tane yürüyüş yolu bulmayı bekliyorum. Bunun yerine, Aosta Vadisi’ndeki Valtournenche’ye gittik. Valtournenche, İtalyan tarafındaki Matterhorn’un üssü olan Breuil-Cervinia’nın 15 dakika güney tarafında küçük bir kasabadır. Tüm bölge yürüyüşe ev sahipliği yapmaktadır ve hatta buzulda yıl boyunca kayak yapabilirsiniz. Eminim burada en sevdiğim yerlerin neye benzediğiyle ilgili bir model seziyorsunuzdur. Fazla turistik değil ve doğa ile çevrili. İsviçre’de yürüyüş yaptığımız yerden sadece bir taş atımı uzaklıkta olmasına rağmen, bölge tamamen farklı hissettirdi. İtalya’da olmak ve eşyaların bedeli hakkında çok fazla endişelenmemek de mükemmeldi. Yemek ve içecek için dışarı çıkabilir ve tüm birikimlerimizi boşa harcamayabiliriz.Views of the Matterhorn hiking in Aosta Valley